بست ابزار
No products in the cart.

چگونه طول عمر پیچ گوشتی شارژی خود را افزایش دهیم ؟

چگونه طول عمر پیچ گوشتی شارژی خود را افزایش دهیم ؟

دریل ها یکی از ابزارهای بسیار کاربردی هم در فعالیت ‌های صنعتی و نیمه صنعتی و هم در منزل و کارگاه می باشند.این دریل دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام بسته به نوع ساختاری که دارند برای کار خاصی مناسب می باشند. یکی از انواع دریل شارژی، دریل پیچ گوشتی شارژی بوده که به منظور باز و بستن پیچ و در مواردی سوراخ کردن از آن استفاده می شود. دریل های پیچ گوشتی خود دو مدل  دریل برقی و شارژی دارند که مدل برقی برای به کار نیاز به اتصال به برق و سیم رابط دارند. اما در مقابل  مدل شارژی را می توان پیش از استفاده به طور کامل شارژ کرد و در حین کار دیگر نیازی به اتصال به برق ندارند.

 از دریل پیچ گوشتی شارژی در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

 از دریل های پیچ گوشتی هم در فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی و در فعالیت‌های خانگی  و کارگاهی می توان استفاده کرد.

مزایا و معایب دریل پیچ گوشتی شارژی

 تمامی ابزارها در کنار مزیتی که دارند ممکن است معایبی نیز داشته باشند.  پیچ گوشتی شارژی نیز بدین صورت می باشد.  این ابزار دارای مزیت های بسیاری بوده که توجه کاربران را به خود جلب کرده است.  از جمله مزایای این دریل می توان به موارد زیر اشاره داشت: شما می توانید دریل پیچ گوشتی شارژی خود را در منزل شارژ کرده و آن را در محلی خارج از منزل مانند طبیعت و محیط های سرباز، کارگاه های دیگر و… استفاده کنید.  همچنین در حین کار با این دستگاه دیگر نگرانی بابت  قطعی برق نخواهید داشت.

  • از دیگر ویژگی‌های مثبت دریل شارژی از نوع پیچ گوشتی این است که در حین کار نگرانی بابت دست و پا گیر بودن سیم برق و اتصالات برقی ندارید. از آن جا که این دریل ها به برق نیاز ندارند مشکلاتی ناشی از شلوغی توسط سیم برق یا خطر برق گرفتی و… ندارند

از جمله  معایب دریل پیچ گوشتی شارژی می توان موارد زیر را نام برد:

  • دریل ‌های شارژی مانند پیچگوشتی شارژی در مقایسه با دریل های برقی دارای وزن بیشتری می باشند. از آنجایی که در این دریل ها باید برق و انرژی ذخیره شود، نیاز به یک موتور قوی دارد و این مسئله باعث شده که وزن آن ها نسبت به حالت های برقی بیشتر شود.
  • مسئله بعدی این است که توان دریل در هنگام کار کردن  به مرور زمان کم می شود. با کم شدن شارژ دستگاه توان آن کاهش یافته و ممکن است در لحظات پایانی به خوبی کار سوراخ کردن یا باز و بسته کردن پیچ ها را انجام ندهد.

در هنگام کار با پیچ گوشتی شارژی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 از آنجایی که دستگاه‌ها و ابزارهای کاری مانند دریل ها یا اره و… خطر آفرین می باشند،  در حین کار با آن ها رعایت نکات ایمنی الزامی است . البته دریل پیچ گوشتی شارژی جزو کم خطر ترین دریل ها می باشد که آسیبی به افراد وارد نمی‌ کند، اما خوب است که حین کار با آن نیز نکات ایمنی را رعایت کنید.

  • پیش از استفاده از این وسیله حتما از محکم بودن جسم مورد نظر و تعادل خودتان مطمئن بوده و در حالت تعادل قرار بگیرید.
  • همیشه پیش از استفاده از دستگاه قدرت و ضخامت جسم را مورد بررسی قرار داده و از دریل و مته مناسب با آن استفاده کنید.  در صورتی که جسم ضخیم را با دریل های کم توان یا مته های نازک سوراخ کنید،  احتمال شکستن مته و آسیب به دستگاه یا خودتان وجود دارد.
  • در صورتی که قطعات پیچ گوشتی شارژی خراب شده و یا اتصالات موجود شل شده است، حتما پیش از استفاده آن ها را بررسی کرده و معایب را برطرف سازی.
  • د دستگاه های برقی و شارژی مانند پیچ گوشتی شارژی را در معرض آب قرار ندهید . نفوذ آب به قطعات داخل و زنگ زدگی اجزا باعث خرابی دستگاه شما می شود.

چگونه طول عمر پیچ گوشتی شارژی خود را افزایش دهیم ؟

همواره رعایت نکات ایمنی باعث طول عمر دستگاه های شارژی و برقی میباشد. از جمله نکات مهم که مانع خرابی پیچ گوشتی شارژی یا هر وسیله شارژی می شود موارد زیر را می توان بیان کرد:

  • توجه به نحوه شارژ : همیشه دستگاه را به طور کامل شارژ کنید و سپس آن را از برق جدا کنید. دستگاه هایی که دارای شارژ نیمه هستند را به برق وصل نکنید و بگذارید شارژ باتری آن به طور کامل تخلیه شود .
  • برای هر دستگاه از آداپتور مختص آن استفاده کرده و ترجیحا برای شارژ به محافظ وصل کنید.
  • دستگاه خود را در معرض آب، باد، باران، نور مستقیم خورشید، حرارت بالا، یخ زدگی و … قرار ندهید.
  • هرگز پیچ گوشتی شارژی خود را از ارتفاع پرت نکنید و به آن ضربه وارد نکنید .
  • در حال استفاده از این دستگاه به جنس جسم مورد نظر، ضخامت و سفتی آن توجه کنید و متناسب با این موارد مته را انتخاب نمایید.
  • از دستگاه کم توان برای سوراخ کردن اجسام قطور و محکم استفاده نکنید زیرا باعث خرابی و کاهش عمر دستگاه شما می شود .
  • پس از انجام فعالیت و اتمام کار دستگاه را از آلودگی‌هایی نظیر گرد و غبار یا ذرات چوب و … پاک کنید . نفوذ این آلودگی‌ها به بخش‌های داخلی دستگاه و موتور و باتری خرابی دستگاه را به همراه دارد.
  •  رعایت نکردن موارد بالا باعث خرابی دریل پیچگوشتی شارژی میشود.

جمع بندی

پیچگوشتی شارژی یکی از انواع ابزار های مورد استفاده در فعالیت های مختلف بوده که کاربرد بالایی دارد.

برای خرید این ابزار می توانید به سایت بست ابزار مراجعه کنید و متناسب با شرایط خود بهترین پیچگوشتی شارژی را خریداری نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*