بست ابزار
No products in the cart.

دریل شارژی یا برقی، کدام بهتر است؟

دریل شارژی یا برقی، کدام بهتر است؟

دریل شارژی یا برقی: می‌توانیم انواع گوناگون دریل‌ها را یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی نام ببریم که امروز در مکان‌های مختلف مانند خانه و کارگاه‌ها استفاده می‌شود؛ برای حرفه‌های سیم کشی، باز کردن پیچ‌های بزرگ یا حتی تخریب ساختمان و دیگر کارهای فنی، وجود دریل‌ها بسیار لازم و ضروری می‌باشد. به طور کلی این تجهیزات انواع گوناگونی دارند که از دیدگاه نوع تغذیه به دو مدل شارژی و برقی، تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دو نوع، خود در ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توانند نیاز شما به یک دریل خوب را برطرف کنند. هر دو نوع دریل‌های شارژی و برقی امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی کارکرد آن‌ها می‌توانند با یکدیگر تفاوت‌های اساسی داشته باشد. علاوه بر این اندازه و وزن آن‌ها نیز از دیگر عواملی است که می‌توانیم از مهم‌ترین تفاوت‌های این نوع دریل‌ها نام ببریم؛ مثلاً دریل‌های برقی وزن بسیار کمتری نسبت به نوع شارژی دارند.

امروز بیشتر افراد به دلیل استفاده راحتی که دریل‌ شارژی دارند ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند؛ البته سرعت عمل و کارای دریل‌های برقی نسبت به نوع شارژی بیشتر است. ضمن اینکه دریل‌های برقی دغدغه‌ی شارژ کردن و خرابی باتری را ندارند؛ به همین خاطر امروزه برای کارهایی که نیاز به استفاده طولانی مدت از دریل می‌باشد، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از دریل‌های برقی استفاده کنند زیرا نوع شارژی آن‌ها شارژ تمام کرده و ممکن است کار و حرفه شما را نیمه کاره بگذارد. البته در مواقعی که شما به نیروی برق دسترسی ندارید استفاده از نوع شارژی آن می‌تواند کمک کننده باشد با توجه به توضیحاتی که ارائه شد شما می‌توانید بر اساس نیاز خود که برای سوراخکاری، باز و بسته کردن پیچ یا تخریب ستون باشد، هر کدام از این دو نوع دریل را تهیه و استفاده کنید.

دریل شارژی یا برقی


🔷 🔷 جهت مشاوره و اطلاع از قیمت انواع دریل شارژی 021-66730045 🔷 🔷


دریل شارژی چیست؟

اگر به دنبال دریل مناسب برای انجام کارهایی مانند تعمیرات و یا ساخت وسایل کوچک هستید، می‌توانید از دریل شارژی استفاده کنید؛ این وسیله بدون سیم بوده و با استفاده از باتری، که منبع تغذیه آن به حساب بیاید کار می‌کند. دریل‌های شارژی انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای قدرت، ولتاژ و اندازه‌های گوناگون می‌باشد و شما می‌توانید آن را بر اساس نیاز و نوع کار خود خریداری کنید؛ همچنین شما می‌توانید به آسانی آن را به هر قسمتی که مایل باشید انتقال دهید. پس اگر برای شما سوال پیش آمده است که برای انجام کارهای سبک دریل شارژی یا برقی بهتر است؟ باید بگوییم در این مواقع شما می‌توانید دریل شارژی را انتخاب کنید این دریل‌ها کارایی زیادی برای سوراخ کاری انواع سطوح فلزی سیمانی و چوبی دارد؛ همچنین برای آویختن پرده‌ها و نصب قفسه‌ها نیز می‌تواند یک گزینه مناسب و کاربردی به حساب بیاید.

مزایای دریل شارژی

امروزه استفاده کردن از دریل‌های شارژی افزایش زیادی یافته است و بسیاری از افراد، بین دریل شارژی یا برقی نوع شارژی آن را انتخاب می‌کنند؛ از مهم‌ترین مزیت‌های دریل‌های شارژی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
● بی‌نیاز بودن از انرژی برق.
● سبک و قابل حمل بودن.
● داشتن هزینه کمتر و اقتصادی تر.
● این دریل‌ها سر و صدای کمتری دارند و شما می‌توانید به آسانی آن را در ساختمان‌های مسکونی استفاده کنید.
● خطر کمتری داشته و تمام افراد می‌توانند با خیال راحت برای پیشبرد کار خود، از آن‌ها استفاده کنند.

این دریل‌ها به دلیل اینکه از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند، در نتیجه توانسته‌اند نظر بیشتر افراد را به خود جلب کنند زیرا کار کردن با آن راحت است و خطری به همراه ندارد. همچنین این وسایل، در حالت کلی می‌توانند کارایی زیادی داشته باشد؛ مثلاً برای باز کردن پیچ‌های سخت و بزرگ در تمام مکان‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اکثر این دریل‌ها به لامپ‌های ال‌ای دی مجهز‌اند و می‌توانند نور کافی و مورد احتیاج شما را در محیط‌ها و فضاهای کم نور و تاریک در اختیارتان قرار دهند.

دریل شارژی

 

معایب دریل شارژی

در کنار تمام مزایایی که دریل‌های شارژی دارند، گاهی دارای معایبی نیز می‌باشد، برای مثال دریل‌های شارژی نسبت به نوع برقی دارای وزن بیشتری هستند که همین موضوع باعث می‌شود تا این گزینه یکی از معایب آن‌ها محسوب شود. برای مثال دریل‌های شارژی به دلیل اینکه نیاز به باتری دارند ممکن است در حین انجام کار شارژ آن‌ها تمام شده و کار شما را نیمه کاره بگذارند. همچنین برای شارژ کردن آن‌ها نیاز به زمان نسبتا طولانی می‌باشد؛ این دریل‌ها برای کارهای سنگین مناسب نیستند و شما فقط می‌توانید برای کارهای خانگی یا کارهای سبک صنعتی از آن‌ها استفاده کنید.

برخی از این تجهیزات، به گونه‌ای هستند که اگر در زمان طولانی از آن‌ها استفاده نشود باتری آن‌ها خراب شده و شما باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید؛ این دریل‌ها به دلیل اینکه با محدودیت انرژی مواجه هستند در نتیجه شما فقط می‌توانید برای کارهای سبکی مانند باز و بسته کردن انواع پیچ یا سوراخ کردن سطوح کوچک و نازک، از آن‌ها استفاده کنید.

دریل برقی چیست؟

دریل برقی ابزارهای ضروری برای به‌سازی خانه و برای انواع مشاغل در اطراف خانه هستند.

در رابطه با موارد استفاده از آن‌ها باید بگوییم می‌توانید آن‌ها را با تکه‌های نازک سوزنی، برای سوراخ کردن سوراخ‌های کوچک، برای پروژه‌های صنایع دستی یا چاک در اره‌های سوراخ بزرگ، برای برش سوراخ‌هایی به قطر ۵ اینچ در دیوار خشک و سایر مواد نرم استفاده کنید.

مته برقی یک موتور الکتریکی است که یک مته قابل تعویض را می‌چرخاند تا سوراخی در سطوح مختلف چوبی، پلاستیکی یا فلزی ایجاد کند. به طور متناوب، یک نوک پیچ گوشتی را می‌توان برای چرخاندن پیچ‌ها نصب کرد.دریل‌های سیمی توسط یک سیم برق 110 ولتی که در یک پریز برق قرار داده شده است، تغذیه می‌شوند.

نحوه استفاده ایمن از دریل برقی

برای استفاده ایمن از دریل، ابتدا مطمئن شوید که سوئیچ دریل در موقعیت خاموش است و یا در صورت مجهز بودن سیم برق را از برق بکشید.

سه نظام را شل کنید و مته مناسب را وارد کنید، سپس سه نظام را سفت کنید. برخی از مته‌های برقی به ابزار خاصی نیاز دارند تا چاک را محکم ببندد.در صورت نیاز، تنظیم کننده گشتاور را برای کنترل لغزش مته تنظیم کنید که هنگام چرخاندن پیچ‌ها بدون آسیب رساندن به سر پیچ تنظیم کنید.

باتری را وصل کنید یا داخل دریل برقی قرار دهید. نقطه مته یا نوک پیچ گوشتی را در صورت نیاز قرار دهید. قفل ایمنی و ماشه روشن/خاموش را فشار دهید. با چرخش چاک، مته یا پیچ گوشتی را به جلو فشار دهید.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از دریل برقی

دریل‌های برقی در صورت استفاده نادرست می‌توانند کاملا خطرناک باشند. همیشه هنگام استفاده از مته برقی در هر ظرفیتی، (خواه سوراخ حفاری یا تکه‌های حرکتی) از محافظ چشم استفاده کنید حتما از محافظ شنوایی نیز استفاده کنیددر حالی که مته‌ها به صدای بیش از 100 دسی بل ساطع شده توسط ابزارهای پر سر و صداتر مانند اره های مدور نمی‌رسند، میانگین 65 دسی بل آنها می‌تواند به مرور زمان به شنوایی کاربر آسیب برساند.

مته‌های برقی نیز به طور بالقوه می‌توانند مچ یا دست شما را تحت فشار قرار دهند یا هنگامی که خارج از کنترل می‌چرخند، بشکنند. زمانی این اتفاق می‌افتد که نیروی گشتاور مته از نیروی مخالفی که به صورت دستی اعمال می‌کنید، بیشتر شود.

دریل برقی

دریل برقی چیست؟

دریل‌های برقی جزو قدیمی‌ترین و پر استفاده‌ترین انواع دریل‌ها در جهان هستند که با استفاده از یک موتور الکتریکی کار می‌کنند و می‌توانند مته را در وسایل مختلفی بچرخاندن و در آن‌ها سوراخ و حفره ایجاد کنند. به طور معمول برای سوراخ یا خراب کردن دیوار یا تجهیزات مختلف، از بین دریل شارژی یا برقی می‌توان گفت دریل برقی بهترین گزینه به حساب می‌آید؛ این دریل‌ها قدرت بسیار بالایی دارند و امروزه در صنایع و کارخانجات مختلف از آن‌ها استفاده‌های گوناگونی می‌شود.

قدرت برخی از آن‌ها به حدی زیاد است که شما می‌توانید به راحتی در انواع فلزات و یا حتی بتن، سوراخ‌های کوچک و بزرگ به وجود بیاورید؛ این تجهیزات برای مشاغلی مانند نجاری، جزء مهمترین و ضروری‌ترین ابزارآلات به حساب می‌آیند و می‌توان گفت بدون استفاده از آن‌ها بسیاری از کارها به سختی انجام می‌گیرد این دریل‌ها با استفاده از نیروی برق کار کرده و دارای سیم‌هایی با اندازه‌های مختلف می‌باشند.

مزایای دریل برقی

دریل‌های برقی همانند بیشتر تجهیزات برقی دارای استفاده‌های بسیار زیادی هستند و کار کردن با آن‌ها پیچیدگی خاصی ندارد و تمام افراد می‌تواند کار کردن با آن را یاد بگیرند؛ این دریل‌ها به راحتی به پریز وصل شده و می‌تواند با کیفیت عالی برای شما عمد کند، به همین دلیل شما می‌توانید تا مدت‌های طولانی برای راه انداختن کار خود از آن‌ها استفاده کنید. این دریل‌ها دارای وزن مناسبی هستند که در دست گرفتن آن‌ها باعث اذیت شدن دست شماره نمی‌شود؛ علاوه بر این برای کارهای سنگین و صنایع مختلف می‌تواند بهترین گزینه به حساب بیاید.

به طور معمول در هنگام مقایسه دریل شارژی یا برقی برای کارهای سنگین و کارخانجات، استفاده از دریل‌های برقی رایج‌تر است و می‌تواند در کمترین زمان با کیفیت بالا برای کار شما مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله دارای موتور قدرتمندی است که کار کردن‌های طولانی باعث ایجاد مشکلات و خطرات مختلف توسط آن‌ها نمی‌شود علاوه بر این به دلیل داشتن دسته نگهدارنده شما می‌توانید به خوبی آن را محکم و ثابت نگه دارید. این تجهیزات دارای سر و صدای کمتر و قدرت عملکرد بیشتری هستند؛ همچنین شما با تهیه یک عدد از آن‌ها می‌توانید برای انجام امور خانگی و صنعتی از آن‌ها استفاده کنید.

معایب دریل برقی

در کنار مزایای فراوانی که انواع دریل‌ها دارند، ممکن است دریل شارژی یا برقی معایبی نیز داشته باشند؛ به طور معمول انواع مختلف دریل شارژی یا برقی نیاز به مراقبت و دقت زیادی دارد که دریل‌های برقی به دلیل کار کردن با نیروی برق، نیاز به دقت بیشتری دارند. علاوه بر این به دلیل داشتن سیم و کابل دارای حدود مکانی بوده است که شما نمی‌توانید به راحتی آن را به مکان مورد نظر یا مسافت‌های دور منتقل کنید؛ این دریل‌ها نیاز به توجه به نکات ایمنی بسیار زیادی دارد که شما حتما باید به آن دقت کنید. همچنین به دلیلی که نیروی تغذیه آن‌ها نیروی برق می‌باشد، در نتیجه بسیار پرهزینه بوده و در صورتی که بیش از اندازه از آن‌ها استفاده شود ممکن است قبض برق شما بسیار افزایش پیدا کند.

مقایسه کارکرد دریل شارژی و برقی

همانطور که گفته شد دریل‌ها از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات برای استفاده عموم یا صنعتی هست که می‌تواند شما را برای خراب کردن دیوار یا سوراخ کردن قسمتی از وسایل و تجهیزات متنوع یاری کنند؛ دریل‌ها تنوع زیادی دارد و همانگونه که گفته شد، از مهم‌ترین آن‌ها دریل‌های برقی و شارژی می‌باشند. به طور معمول بیشتر افراد به دنبال کارآمد‌ترین نوع این تجهیزات می‌باشند و برای آن‌ها سوال است که کدام یک از انواع دریل شارژی یا برقی برای کار و نوع نیاز آن‌ها مناسب‌تر است.

بیشتر افراد معتقدند کارآمد‌ترین نوع دریل‌ها برای مصارف صنعتی یا کارگاه‌ها را می‌توان، دریل‌های برقی نام برد؛ زیرا آن‌ها بسیار مستحکم هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها کار کنند بدون اینکه خراب شود یا آسیبی به آن‌ها وارد شود؛ همچنین شما می‌توانید برای سوراخ کردن وسایل مختلف مانند چوب یا خراب کردن دیوار به آسانی از آن‌ها استفاده کنید کار کردن با دریل‌های برقی راحت‌تر است و تمام افراد می‌توانند به آسانی از آن‌ها استفاده کنند. البته برای مصارف خانگی بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از دریل‌های شارژی استفاده کنند، زیرا وزن سبکی داشته و اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به نوع برقی دارد؛ در حالت کلی شما می‌توانید برای کارهای سبک از دریل‌های شارژی و برای پروژه‌های سنگین‌تر از نوع برقی آن به آسانی استفاده کنید.


🔷 🔷 جهت مشاهده و اطلاع از محصولات سایت فروشگاهی بست بازار 🔷 🔷 


سخن نهایی

دریل‌ها از مهمترین تجهیزاتی هستند که بیشتر برای سوراخ کردن وسایل مختلف یا باز و بسته کردن پیچ‌های محکم از آن‌ها استفاده می‌کند؛ امروزه دریل شارژی یا برقی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس نوع کار و به حجم نیاز خود تهیه استفاده کنید. به طور معمول هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند و شما باید قبل از خرید دریل شارژی یا برقی این موضوع را در نظر داشته باشید؛ منبع تغذیه دریل شارژی باتری‌های لیتیومی می‌باشد و منبع تغذیه دریل‌های برقی نیروی برق و نیروی الکتریکی است.

تاریخ بروزرسانی 1402/01/27

‫0/5 ‫(0 نظر)
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*